måndag 21 april 2014

The labour of love alternativt ett jävla humör





Började jobba på tomten (vi har ingen trädgård var det nån som inte så vänligt påpekade) av ren och skär ilska i förra veckan. Det traditionella: "Ni ska jävlar få se!" är en av mina favoriter och räcker långt. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på hur folk kan bete sig men jag har också haft väldigt härliga dagar på tomten, har grävt, kört bort skräpmaterial, fyllt på med fin jord och förberett för gräsmatta, fyllt på med grus mm mm. P och den hårt mutade sonen har också varit med och jobbat. Fast jag är jävligt sugen kommer vi inte att köpa hem gräs den här veckan, ska tåla mig.
Under kafferasterna har jag njutit av vår utsikt mot Motala ström. Där har det varit full aktivitet med husbilar som campar och andra som lägger i sina båtar.
Jag är inte med på bild så ofta här så njut av av denna fina som P har tagit!

Inga kommentarer: