onsdag 16 april 2014

Nu plötsligt är det roligt!





Har jätteont i ena benet, trodde nåt hade gått sönder. Svårt att sova för att det gör ont, stelare än vanligt... Men när jag gick ut för att jobba idag insåg jag snabbt att det nog bara är väldigt mycket träningsvärk på en relativt liten yta. Hoppas att min teori stämmer för då går det onda över snart!
Tänker att jag visar väldigt tråkiga bilder, men det behöver få vara så. Tomten är stor och mestadels väldigt ful. (Har fått dille på det där jävla ogräset!)
Men inne i mitt huvud finns vackra och spännande bilder på hur det kommer att se ut framöver! Här ovan ser man hur nära det är till ena grannen, och hur fin gräsmatta de har på sin sida av staketet. Idag har jag rensat ogräs, stenar, metallbitar i olika former och storlekar, trasigt glas, tändstift och en hästsko.  Det har varit tre olika smedjor här och under lång tid skodde man hästar.
P var iväg och köpte ett lass fin-fin jord för det facila priset 100 kr, gräsproducenter i grannbyn har redan börjat leverera så vi ska beställa ett antal rullar. Så då blir det skotta jord och lägga gräs, det blir bra!
En fantastisk upptäckt är att nu när jag har skippat mitt tunga butiksjobb har jag ork och lust att jobba ute - det är riktigt, riktigt härligt!

Inga kommentarer: