lördag 5 april 2014

Projektmänniskorna



Jag tycker väldigt mycket om att ha projekt att jobba med och ha nya framför mig att börja med.
Som tur är får jag utlopp för det mesta i projektväg man kan tänka sig på grund av mina olika jobb och huset vi bor i. Emellanåt blir det alldeles för lugnt omkring mig och senast det hände skaffade vi hund och så löste sig det problemet!
Nu är hunden vuxen och sköter sig fin-fint och jag har sagt upp mig från det tunga butiksjobbet jag hade förra året. Så nu jobbar jag med mina egna projekt och som hemslöjdskonsulent på deltid. Efter lite återhämtning då det känns som jag inte gör något vettigt överhuvud taget (fast så är det faktiskt inte) så har jag en massa energi att göra av med nu.
Då är det toppen att hugga tag i att inreda ett rum, jobba ute på tomten och förbereda prover till kurserna jag förhoppningsvis håller i sommar. Däremellan behöver alla vanliga, vardagliga sysslor göras - de är på nåt sätt aldrig lika kul, eller hur?
Ett av projekten som är MYCKET årstidsrelaterat är problemet ogräs. På vår stora tomt med grus och elände växer otroligt mycket ogräs. Höga, kraftiga och jävliga. För att kunna motverka detta har vi köpt en rulle med 160 m täckväv som vi börjar lägga ut i nästa vecka - för att hinna före ogräset. Bilder på det kommer.
Just nu är det mer vardagligt som gäller, tvätt och matlagning typ.

Inga kommentarer: