söndag 30 mars 2014

Gå på kurs



Sonen och jag går på svetskurs och har jättekul! Kursen huserar i stora, fina skollokaler där allt man kan önska sig i maskinväg finns. Vi har provat gassvets, mag, tig och pinnsvets. Skärbrännare, kapmaskin, bockmaskin, vinkelslip, plåtsax, pelarborr osv osv. Förra gången svängde sonen ihop en liten grill! Format för att man lätt ska kunna ta med ut och grilla med kompisar. Jag tillverkade hållare till gardinstång att fästa i fönstrets tak, där det finns trä att skruva i. Ja, jag är lite för feg för att skruva i plastfönstren ändå.
Förra veckan jobbade jag med skärbrännare i 2 h och tillverkade ett antal blad/löv. Kanske ska de användas på någon typ av blomstöd.
Igår var jag ute och rensade ogräs och tog bort torra blomställningar så framsidan ser välstädad och fin ut.

Inga kommentarer: