söndag 29 augusti 2010

Känns som sista dagen....

Fast det är det ju inte!
Börjar plugga på heltid i morgon, Linköpings universitet. Ska läsa Hantverk och formgivning i 3 år om allt går bra och ingen erbjuder mig ett extremt välbetalt och inspirerande jobb som jag inte kan motstå ; )
Så jag får jobba i huset så mycket jag kan och skolan tillåter.
Målade ett tag idag också. P och sonen tog ner vildvin från fasaden och drog upp nässlor, det blev några säckar löv att köra till sopen. Mer blir det, hälften är kvar.
Hoppas att byggkillarna packar in mitt stora favoritskåp med plast nu när det är dags för spackling...
Fönstren är snart inklädda med kvistfri plywood. Eftersom muren är så tjock och nu är ordentligt isolerad kommer vi att kunna ha väldigt fint i de djupa fönstren. Med en kudde så man kan sitta och se ut kanske, eller nåt fint arrangemang med blommor och ljus.
Har insett att nästa helg är hysteriskt packad med roliga saker att göra runtomkring. Det som gör att vi antagligen behöver stanna hemma i butiken är Husbyfjöls Marknad. Kanske kan vi hinna med picnic i Trädgårdsföreningen eller invigningskalas hos ANids i Vadstena eller...

Inga kommentarer: