torsdag 1 maj 2014

EU och köra grus







Det är roligt med olika arbetsuppgifter, härom dagen satt jag och fyllde i en ansökan om delta i ett EU-finansierat projekt för jobbets räkning. Det var j-ligt mycket jobb att få iväg den där anmälan, som tur hade jag kontakt med projektledaren i Estland och hon var mycket hjälpsam. Och dagen efter kunde jag vara ute och köra grus, grannarna är mycket imponerade av arbetsinsatsen!
Idag har P och jag varit ute i blåsten och förberett för gräsläggning. I morgon eftermiddag kan vi hämta ett lass. När vi har grävt på tomten har vi på ett ställe hittat en riktig gömma med skit; bromsbelägg, tändstift, proppar till elskåp, rörstumpar, plåtbitar, mjölkpaket, plastkassar, kammar, plåtburkar mm mm. Vad f-n tänkte folk på förr? Bara att kasta ifrån sig skräp och skit och ösa grus över...
Leo var med oss ute men tyckte det var kallt så han låg och sov i bilen
Gick en sväng och tittade på knoppar som kommer upp, har ju så otroligt dåligt minne och finns det ingen lapp eller skylt vet jag inte vad som är på gång. Men knopparna ovan ser jättefina ut och det blir spännande att se vad det kommer att bli.
Äppelträden är lite lättare att hålla koll på!

Inga kommentarer: