måndag 29 augusti 2011

Skola i morgon



I morgon får jag äntligen börja i skolan igen!
Har förberett mig genom att låna böcker på biblioteket.

Inlägget ovan är från utställningen Slow Craft i Rejmyre, de har en väldigt fin webbshop. Och produkterna är fantastiska.
Fantastiska produkter har också Östergötlands ullspinneri, där var P och jag på besök igår och tittade i dera stora maskinhall. Många stora och gamla maskiner krävs för att tillverka deras textila sortiment.
Man kan åka länet runt och titta på utställningar, marknader och driftiga, innovativa företag, försöker hinna med så mycket jag kan.
Vi hann klart med städningen inför helgen och innan gästerna kom. Nu börjar jag se hur hemmet kommer att se ut. Försökte föreställa mig hur det såg ut här förra året och inser att jag har svårt att komma ihåg... Ska se om jag kan hitta nån bra bild.
Bygga och renovera innebär mycket väntan. Nu väntar jag på Stig och hans grävmaskin och byggkillar som ska se till att vår balkong slutar gunga.
Det sista som överger mig är hoppet : )

Inga kommentarer: