söndag 12 september 2010

Jättegrönt




P och jag åkte till Gamla Linköping idag, på växt- och skördemarknad- kanonbra!
Vi handlade av privatpersoner som delar växter från sina trädgårdar. 12 växter, 2 olika flox, hängsyren, paradisbuske, änglatrumpet och några andra som jag inte minns namnet på.
En marknad som vi absolutkommer att besöka igen!
Började gräva och rensa efter staketet och fick ner syrenen i jord. Läge att beställa hem matjord, ska kolla med våra hyresvärdar, de vet vart man vänder sig.

Mamman har varit här och hjälpt till och nu är varulagret flyttat! Lite allmänt skräp och städning kvar bara. Vi började planera för mässan vi ska vara med på i November, Syfestivalen på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Igår gick vi hela dagen på konstrunda i Vadstena, väldigt roligt och inspirerande.

Gällande skolan och min elallergi hoppas och tror jag att det kommer att funka. Hade möte med vår programansvarige och studievägledaren och jag ser en ljusning!
Har beställt en skjorta och en "biodlar-hatt", skyddskläder alltså. Gissa hur kul mina unga klasskamrater kommer att ha när jag sätter på mig hatten! Med tanke på vilken utbildning jag går får jag väl se till att styla den : )

Inga kommentarer: